Mikkel Bolt : ‘NEW NORMAL’ [eah#44]















J.V. Martin: “Nordamerika 2 timer efter udbruddet af Tredje Verdenskrig”, 1963. 


Med udgangspunkt i Danske Banks tv-reklame, “New Normal”, kaster Mikkel Bolt sig ud i en svimlende analyse af den stadige tættere sammenføjning af billeder og politik i dag. Der er ifølge Bolt ikke meget trøst at hente nogen steder, da såvel kapitalens billeder som modbillederne mod den synes at bekræfte den billedpolitiske lukning, der kendetegner nutiden. Hvis der er pejlemærker, der kan orientere en kommende antikapitalistisk satsning, hvis nedlukningen er en åbning, synes de at være lokaliseret i marginen af verdenssystemet eller i den anarkistiske undergrund i storbyerne. I Bolts billedessay, der består af en kort tekst og en billedserie, hører venstreorienteret melankoli og totale krav sammen. 

Mikkel Bolt er kunsthistoriker, lektor på Københavns Universitet og en skarpt profileret stemme i diskussionen af forbindelserne mellem kunst og politik. 

Mikkel Bolt udgiver senere på året bogen Fra krise til opstand på Edition After Hand.


‘NEW NORMAL’ udkommer torsdag d. 14. februar. 

‘NEW NORMAL’ — eah#44
MIKKEL BOLT
Edition After Hand
2013

form : Mathias Kokholm
print : Huset Grafisk - Aarhus dk
isbn : 978-87-90826-32-1
16 løsark i mappe – 120 kr.

Edition After Hand serien er et periodika og udkommer ca. 6 gange om året. Årsabonnement: 300 kr. [inkl. forsendelse] Løssalg: 60/120 kr. [pamfletter/mapper].

Edition After Hand serien redigeres af.: 
Henrik Have [1974 — …] 
Mathias Kokholm [2010 — …]